F1 Ausztrál nagydíj utóhang

2014.03.16. 18:40

Mercedes Au 1.jpg

Végetért a 2014-es F1-es szezon első versenye Ausztráliában, melyet a német Nico Rosberg nyert meg a Mercedes volánjánál. Most következzék egy Formula 1-es szurkoló véleménye.

Sokan a futam után kiakadtak, hogy ez már nem is a régi F1, mondván minden az üzemanyag spórolásról szól(lásd Ricciardo esete). Ennek van is némi igazságalapja. Ennek ellenére nekem tetszett a verseny, melyen voltak előzések, izgalom, kiesések, és felborult erősorrend is.

A Mercedes megtörte a Red Bull hegemóniáját. Én ennek személy szerint örülök, mivel egyrészt szurkolok többek közt nekik is, másrészt végre nem Vettel nyert, nem mintha utálnám, de ő unalomba fullasztotta a szeretett sportágunkat. A Mercedes jól dolgozott, és sokkal gyorsabbak még mint a többiek. Ha a megbizhatóság is javul, nem lehet kétséges kik között dőlhet el a bajnoki cím, de azért ne szaladjunk annyira előre. Rosberg hibátlanul vezett a hétvégén.

A Red Bull erősebb mint gondolnánk. Ugyan még lassabbak mint a német riválisuk, de hamar ledolgozhatják hátrányuk. Vetteléknek szintén a megbízhatóság az achilles sarkuk egyelőre, anélkül pedig nehéz bajnokságot nyerni. Ricciardo hihetetlenül jól ment, de a szerencse ezúttal elkerülte. Talán majd a második verseny jobban alakul számára.

A Lotus egyelőre nagyon gyengén muzsikál. Számomra az a legnagyobb kérdés, hogy mi ennek az oka. Az hogy egész hétvégén műszaki problémák hátráltatták őket, vagy az hogy nem elég gyors az autó, esetleg mind a kettő. Nyílván a gyenge téli tesztidőszak is hátráltatta őket.Picit szívfájdalom számomra, mivel én velük is számoltam a bajnokesélyesek között, de egy futamból még nem vonok le messzemenő következtetéseket.

A Williams hétvégéje sem alakult tökéletesen de azért Bottas hozott egy 5. helyet, és kemény előzéseket mutatott be. Ha nincs a pici hibája, akár a dobogóért is csatázhatott volna. Versenytempóban, egyelőre őket érzem a második erőnek a Mercedes mögött. A következő futamon reméljük Massának is sikerül a célbaérés.

A Ferrarinak ugyan nem drukkolok mégis azt hittem több van bennük. Raikönnen még barátkozik az új géppel, Alonso pedig hiába hozott ki mindent amit tudott a versenyautójából, ha az átütő erő hiányzik. Őket sosem szabad leírni, mert a Ferrari lévén bármikor megfordíthatják az állást.

A Marussia nem igazán lépett előre tavalyhoz képest az erősorrendben, továbbra is a Caterhammal harcolnak, és a gyengélkedő Lotussal. Tőlük is vártam picit több teljesítményt a téli tesztek alapján, de ezúttal ennyire futotta tőlük.

A Caterham nem csak lassú, de megbízhatlan is eddig. Van még dolguk Kobayashiéknak, ha a pontokért akarnak harcolni.

A Mclaren szenzációsan ment a dán újoncával Magnussennel a volánnál, de Button is jó futamot zárt. A kettős dobogó révén vezetik az összetett pontállást a csapatok között az első futam után. Bár lassabbak mint a Mercedes, még pici fejlődéssel lehet hogy komolyan kell velük számolni az év végi összetettben. Mindenesetre tavalyhoz képest előreléptek nem kicsit.

A Sauber valóban gyengén muzsikált, ahogy a téli tesztek alapján számítottam is rá. Van mit ledolgozni nekik is.

A Toro Rosso viszont nem tűnik rossznak. Kyvat pontszerzésével a legfiatalabb pontszerző lett az F1-ben, és Vergne is pontszerző lett. Hogy pontosan mennyire jók, egy futam alapján nem derül ki, de erős középmezőnyhöz tartozhatnak.

A Force India is kiválóan ment Hülkenberg alatt, de Perez alatt akadozott. A megbízhatósább itt sem tökéletes, de felvették a harcott a Ferrarival,Mclarennel ami bíztató a tempójukat illetően. Hülkenberg ismét igazolta, hogy a mezőny egyik legjobb pilótája.

Végezetül habár változott a Formula 1 a korábbiakhoz képest, szerintem nem olyan rossz a helyzet. Pár futam után a hangokat is megszokhatjuk, ahogy a temérdek új szabályt. A lényeg hogy az izgalmak megmaradjanak. És szerintem megmaradtak. :D

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye

        Versenyző            Csapat                 Idő
 1.  Nico Rosberg       Mercedes              1ó 32p 58.710 mp
 2.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault          +24.525 mp
 3.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes          +26.777 mp
 4.  Jenson Button      McLaren-Mercedes          +30.027 mp
 5.  Fernando Alonso    Ferrari                   +35.284 mp
 6.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes         +47.639 mp
 7.  Nico Hülkenberg    Force India-Mercedes      +50.718 mp
 8.  Kimi Räikkonen     Ferrari                   +57.675 mp
 9.  Jean-Éric Vergne   Toro Rosso-Renault      +1m00.441 mp
10.  Danyiil Kvjat      Toro Rosso-Renault      +1m03.585 mp
11.  Sergio Pérez       Force India-Mercedes    +1m25.916 mp
12.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari              +1 kör
13.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari              +1 kör
14.  Max Chilton        Marussia-Ferrari            +2 kör
15.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari            +8 kör*

 Fotó: Mercedes AMG Petronas (facebook)

süti beállítások módosítása