2014-ben új szabályok lépnek életbe a WTCC-ben, de hogy pontosan mire számíthatunk, azt itt taglalom.

Az új regulák értelmében jövőre erősebb, és agresszívebb külsejű autók lesznek láthatóak a túraautó világbajnokságon. De hogy hány gyártó lesz, azt még nem lehet tudni.

wtcchungary.jpg

(Fotó: Michelisz Norbert 2013-as Hondája)

A Honda bizonyosan készít új versenygépet, mivel elkötelezettek a világbajnokság felé. Ez magyar szempontból nagyon jó hír, hiszen hazánk tehetsége Michelisz Norbert, és annak csapata a Zengő Team is Hondával versenyez. Idén 3 autóval vesznek részt a futamokon a japánok, de korábban már megemlítették, hogy akár 5 autót is elindítanának, ha megtudnák oldani. Talán jövőre még nem is, ha aztán már elképzelhető hogy 5 Civicet láthatunk majd a rajtrácson.

A Chevrolet 2012 év végén bejelentette, hogy kiszáll a bajnokságból, ami azt is jelenti, hogy már idén is csak privát csapatokkal versenyeznek. Az idei autó még mindig a leggyorsabb a mezőnyben, ezért nem árulnék el nagy titkot, ha azt állítanám, az idei világbajnokságot be fogják húzni. Jövőre minden bizonnyal eltűnnek a mezőnyből.

A BMW már egy ideje kiszállt, és csak kisebb-nagyobb fejlesztéseket ad a privát csapatainak, mint például a karbon ajtók. Jövőre nem valószínű, hogy ott lesznek, szinte kizárt, mert a bajor márka most a DTM-re koncentrál.

A Seat az egyik erős gyártó lehetett volna 2014-ben, mivel nemrég bemutatták a Cup Racert, ami már 90%-ban megfelel a jövő évi szabályoknak. Az autó gyönyörőre sikeredett. A márka vezetői nemrég elmondták, leghamarabb 2015-ben vehetnek ismét részt a mezőnyben, mivel nincs anyagi forrásuk, hogy megépítsék a jövő évi autókat, de azért hozzáfűzték, hogy ha találnának megfelelő szponzorokat nagyon gyorsan, akkor talán megváltozna álláspontjuk. Ez még nem lefutott meccs náluk.

viva-potenza-motoring-news-Seat-Leon-Cup-Racer_zpsdfe1a605.jpg

(Fotó: Seat Cup Racer)

A Lada szintén nevezett 2014-re. Ők a Hondához hasonlóan elkötelezettek a túrautó világbajnokság felé. Idén 2 autóval vágnak a futamoknak Thompson és Kozlovsky személyében, de korábban azt mondták, akár 3 autót is versenyeztetnének, ha lehetőségeik megengednék.

Az új szabályok eredetileg csak 2015-ben léptek volna életbe, ám a Citroen kérésére előre hozták az időpontot. Később megingott a Franciák véleménye, így még nem biztos, hogy jövőre láthatjuk Loeb-öt versenyezni Michelisz ellen a WTCC-ben, de komoly esély van rá.

Mellettük a Renault és egyéb gyártók is érdeklődtek már ezen bajnokságról, de azok a projektek még messze állnak a megvalósulástól.

Lotti először azt szerette volna, hogy átmeneti év legyen, amikor az idei autók, és a 2014-esek egy mezőnyben versenyezhettek volna, de aztán már azt állította, ha meglesz 16 nevező autó, akkor csak az új szabály szerint építettek állhatnának fel a rajtrácsra. Nem nehéz kiszámolni, hogy még extrém esetben 5 Honda és 3 Lada, plusz 2 Citroen is maximum 10 autót jelentene, de még erre sem sok esély van. Így az a valószínűbb, hogy következő idényben átmeneti szezonunk lesz, és akkor komoly esélyei lesznek Michelisz Norbertnak már csak erősebb autója lévén is, bár valószínűleg ha ez így lesz, akkor valamilyen módon az kompenzálni fogják a különbséget idei és jövő évi autók között, hogy ne legyen előre lefutott a szezon. Egy biztos, hogy még semmi sem biztos. Jövőre meglátjuk!

(Képek Forrása: Seat Kup Racer: vivapotenza.com)

süti beállítások módosítása