WTCC esélylatolgatás

2014.03.23. 14:38

2014_wtcc_honda_civic_0002.jpg

Hamarosan indul a túraautó világbajnokság 2014-es évada. Ennek apropóján jöjjön egy kis esélylatolgatás szubjektív véleményem alapján.

Itt most azzal kéne kezdeni, hogy a Honda várható az első helyre, és Michelisz Norbinak lesz esélye a vb címért harcolni, de egyelőre nem így áll a helyzet. Persze ne írjuk le előre a japán márkát. Elég, ha csak a MotoGp-ben mutatott formájukat, munkájukat, hozzáállásukat vesszük figyelembe, és azt hogy a Formula 1-be is vissza akarnak térni. Ez alapján biztosra vehető, hogy a kezdeti hátrányukat le fogják dolgozni a riválisokkal szemben, de ez nem megy egyről a kettőre. Gyári csapat, és a privátoknak is gyakorlatilag gyári autót adnak, mindenképpen komoly esélyük lehet, bárhogy is áll eddig a helyzet.Tarquini világbajnok, Monteiro, és Michelisz Norbi pedig többszörös futamgyőztesek, és Bennani sem ügyetlen kezdő.Versenyzőik tehetségén nem múlik a siker.

wtcc-citroen-c-elysee-castellet-inli.jpgAmi a Citroent illeti, Lopez,Müller, és Loeb egyelőre a toronymagas esélyes. Egyrészt mivel a teszteken is rendkívül gyorsak voltak a riválisokkal szemben, másrészt mivel az ő költségvetésük a legmagasabb a mezőnyben, és akkor még arról nem beszéltünk, hogy ők építették meg elsőre autójukat az új szabályok szerint. A franciák már a WRC-ben is kimagaslóan jól mentek, ezért ők mindig komoly ellenfél bárki számára. Lopez tavaly 2 futamon ( egy hétvégén) indult, amiből egyet meg is nyert. Bár a hazai nagydíj volt számára, akkor is elmond mindent a képességeiről. Loeb 9-szeres ralivilágbajnok, és rendkívül elkötelezett, és szorgalmas, aki ellen komoly teljesítményt kell felmutatni annak aki megszeretné verni. Müllerről pedig az összes WTCC versenyző tudja, hogy az elsőszámú favorit még gyenge autóban is, nem hogy egy erős gyári Citroenben.

A Lada nem szerepelt még a közös teszteken, de versenyző fronton erősítettek 2013-hoz képest Robb Huffal. Ő szintén világbajnok, Thompson pedig rendkívül erős csapattárs számára. Addig nem lehet tudni, hogy hová várhatóak az erősorrendben, míg nem kezdődik el a szezon. Én azt várom tőlük, hogy felvegyék a versenyt a riválisaikkal.

A Chevrolet nem gyári csapatként indul, csak privátokkal, ennek ellenére a korábbi eredményeikből leszűrhető, hogy nem lesznek lassúak, bárki is vezesse gépeiket. A teszteken sem voltak messze a Hondáktól, szóval velük is számolni kell majd.

A TC2-es gépek véleményem szerint csak a létszámot fogják növelni, mivel teljesítményben nagyon lemaradhatnak a TC1-esektől, így akár veszélyhelyzetet is teremthetnek a futamok során, bár először azt kell maglátni mennyi is a különbség a tempót illetően.

Végezetül fájó kimondani, de már most a Citroen tűnik legnagyobb esélyesnek, akivel nehéz lesz felvenni a versenyt, de nem lehetetlen. Reménykedjünk fortunában is, hátha megsegítí a Zengő motorsportot, és Michelisz Norbit.

Fotók:

1.fotó: racingnews.hu

2. fotó: www.auto123.com

 

 

süti beállítások módosítása