Michelisz Norbert jelenleg 6. sz összetettben a túraautó világbajnokságon. Meglehet az év végére számára a top 3?

michelisz_hungaroring_idomero_2013.jpegFotó: Michelisz Norbert a Hungaroringen

Az idei szezon nem kezdődött túl jól kis világbajnokunk számára,miután Hondára váltott. 5 kiesést produkált szinte egymás után, mivel új autója folyamatosan felmondta a szolgálatot elsősorban technikai hibák miatt. Aztán a Szlovákiaringen megtört a jég, és végre dobogón ünnepelhetett azután, hogy az időmérőn a 3. rajthelyet szerezte meg.Azóta már elért 4 dobogós helyezést sorozatban. Szlovákiában,Magyarországon,Ausztriában és legutóbb Oroszországban is a pódiumon állt. 3 harmadik és egy második helyet szerzett.

Ha a felzárkózás ütemét tekintjük, akkor szinte biztosra vehetjük hogy év végén meglesz a legjobb 3 hely egyike, még ha a végső győzelem nem is. Az idei bajnokság elején a mezőny vége felé tanyázott, aztán a 11, majd 10.,9. és most a 6. helyen. A legutóbbi helyszínen is 27 egységgel térhetett haza, ami több mint jó, és az egyik legtöbb pontot begyűjtő pilóta volt. A Hungaroringen is 26 bajnoki pontot gyűjtött. Ha tartja ezt a felzárkózási ütemet, akkor nem lehet gond a végelszámolásnál.

Ha az ellenfeleket nézzük, akkor már rosszabb a magyar fiú helyzete.Yvan Muller vezeti a bajnokságot, aki szinte mindig a dobogó, és főleg annak legfelső fokán áll.Vele nem lehet felvenni a versenyt. Rajta kívül Gabriele Tarquini a Honda első számú versenyzője rendelkezik jóval több ponttal honfitársunknál, ráadásul ő is világbajnok. Még Nykjaer is kemény ellenfél lehet, ugyanis már 3. győzelmét zsebelte be idén a Chevrolettel, ami még mindig a mezőny leggyorsabb gépe. A pontversenyben megelőzi Norbit Nash, és a tavalyi világelső Rob Huff is,de rajtuk kívül is sok kiváló versenyző van a sorozatban,mint Tom Coronel,Pepe Oriola,vagy éppen Tom Chilton, akik nem messze vannak a Zengős pilótától, így egyáltalán nem könnyítik meg annak jó szereplését.

A még hátralevő versenyhelyszíneket tekintjük, akkor szembetűnő, hogy egyrész kanyargósak, másrész egyenesek is vannak bennük, így jó is a Hondának és rossz is egyben, mivel tudjuk a kanyarokban jó az autó, de a végsebességen még kell javítania a mérnököknek. De látható, hogy a szezon első futama óta javult ezen a téren is a gép, és még javulhat is a következő futamokra,mivel folyamatosan fejlesztik.

Norbi tavalyi szereplésével összehasonlítva az ideit, az látható, hogy az USA-van rendkívül jól ment, utánna viszont pechsorozata volt. Reméljük idén megváltozik ez. Ezzel ellentétes az hogy míg egy éve Makaóban nem szerzett pontot, addig korábban pont ezen a pályán érte el karrierje addigi csúcspontját, ami ottani győzelem volt 2010-ben, igaz még Seattal.

Ha azt nézzük, hogy a Zengő csapat messze nem a legnagyobb költségvetéssel működik, akkor az nem segít, viszont ezt ellensúlyozza, hogy Norbert ugyanazt a technikát kapja, minta a gyári versenyzők, ami csak egyre jobb lesz. Raadásul a csapata nagyon jó, és felkészült szakemberekből áll, ami szintén elengedhetelen a sikerhez.

Összegezve látható, hogy Norbi folyamatosan előre menetel a pontversenyben, és minden a rendelkezésére áll ahhoz, hogy további sikereket érjen el. A többi rajta múlik, és azon mennyire fogja a kegyeibe fogadni fortuna. Tehetsége megvan,de nem lesz egyszerű.Minden magyar szorít neki. Hajrá Michelisz Norbi, és Zengő Motorsport!

Kép Forrása: hatharom.com

süti beállítások módosítása