DTM kontra Formula 1

2013.06.05. 10:42

schum-f1-dtm-inline.jpg

Ha pár éve, vagy akár csak tavaly megkérdezik tőlem, hogy melyik sorozatot tartom izgalmasabbnak, egyértelmű hogy a Formula 1-et mondtam volna. Ma már más a válaszom.

A DTM a német túrautó bajnokság neve, de a versenyeket nem csak germániában rendezik. Jó pár éve létezik, és nagyon komoly nevű versenyzők szerepelnek benne. Paul Di Resta is ebben a sorozatban lett bajnok, majd az F1-be szerződött, ahol szintén kiválóan teljesít, ami megmutatja, a DTM tényleges erejét.

rockenfeller.jpg

(Fotó: Mike Rockenfeller az Audi volánjánál)

Ha össze akarnánk hasonlítani a két sorozatot, akkor ezen nevek (Senna, Fangio, Lauda, Prost, Schumacher) hallatán egy autósportot kevésbé ismerő egyén egyből az F1 mellé tenné a voksát. Ilyen legendákkal talán nem rendelkezik a német bajnokság, de számos olyan versenyző fordult már meg benne, aki korábban sikeres volt a száguldó cirkuszban. Ilyen Mika Hakkinen,David Coulthard, vagy éppen Ralf Schumacher. Ők egy-két futamtól eltekintve nem voltak igazán sikeresek a túraautózásban azok után, hogy a Forma 1-ben folyamatosan a futamgyőzelmekért harcoltak. Ha csak ezt a tényt nézzük, akkor a ez a bajnokság akár még keményebb is lehetne, mint az autósportok királykategóriája.

Ami a modern F1-et illeti, egyre többen mondják azt, hogy nem nézik többé, mert úgy tűnik, hogy csak gumispórolásról szól. Amit Monte Carloban műveltek a pilóták az nem volt valami látványos. Vonatoztak, nehogy elfogyjanak az abroncsok. Persze azon a pályán egyébként sem könnyű előzni, ha pedig az abroncsokra kell figyelni, akkor még nehezebb.De nem mindegyik pálya olyan mint Monaco. Az autók kinézetét nem érheti kritika, mert egyértelműen szépek a száguldó cirkusz betontorpedói, legalábbis szerintem. Ugyan az előzések száma nőtt a KERS,DRS és a kopó gumik miatt, de mégsem jó,ha azért előznek a pilóták, mert társuk alig tudja a pályán tartani gépét azért, mert teljesen elkoptak abroncsai. Persze nem akarom kritizálni a gumigyártót, ugyanis Ecclestone, és a csapatok kérték azt, hogy ilyen gumikat gyártsanak, mert akkor legalább izgalmas lesz a show. Ha a szervezettséget, költségeket, és eladhatóságot nézzük, akkor látjuk, hogy az F1-el nem lehet felvenni a versenyt. Minden márka ide akar jönni, mert a világon ennek a sorozatnak van a legnagyobb presztizs értéke, és ezt nézik a legtöbben.

Ezzel  szemben a DTM-ben nem csak a gumikról szól a verseny. A futamok majdnem F1-es hosszúságúak, és folyamatos test-test elleni csatákat lehet megfigyelni bennük. Talán ami miatt azt mondanám, hogy számomra a DTM izgalmasabb annak ellenére, hogy mindössze csak két idei versenyt láttam,az F1-ből pedig már legalább 170-et 2002 óta az az, hogy csak a versenyek végén derül ki az, hogy ki lesz a végső győztes, és mi lesz a befutók sorrendje. A versenyzőknek kötelező kétszer kiállniuk a boxba, így itt is nagy a stratégiai szerepe. Egyébként az állítható hátsó szárny idéntől ebben a sorozatban is használható. A pilóták úgy nyomhatják, ahogy csak a csövön kifér, így valódi versenyt láthatunk. Az autók kinézete pedig itt is igazi látványosságot szolgáltat, még akkor is ha ezek zárt karosszériájú autók. Ugyan nincs Formula 1-es nézettsége, és a pilóták itt is valószínűleg az F1-et tartják az autósportok királyának, ez is egy rendkívül közkedvelt széria.

Talán ha az F1-ben is erősebb gumik lennének, és kötelező volna két boxlátogatás, akkor a stratégia és a valódi versenyzés is megférne egymás mellett, és minden futam izgalmas maradna.Ez az amiben a DTM felülkerekedik az autósport csúcs sorozatán. Persze ez egy szubjektív vélemény. Ami egyértelmű, ma a DTM-et tartom izgalmasabb sorozatnak.

képek forrása:

1: auto123.com

2.touringcartimes.com

süti beállítások módosítása