Menekülj! Jön Grosjean!

2013.05.30. 11:05

Romain Grosjean a száguldó cirkusz egyik leggyorsabb pilótája is lehetne. Ehelyett folyamatosan arról hallani, milyen roncsderbit művel a pályán.

grosjean.jpg

Romain Grosjean 2009-ben mutatkozott be a formula 1-ben mint Alonso csapattársa, de nem igazán nyújtott jó teljesítményt, így 2010-re már kontraktus nélkül maradt. Később a Gp2-be ment, ahol nagyszerűen ment, és bajnok is lett 2011-ben. Ez volt az a pont, ami lehetővé tette számára, hogy 2012-ben visszatérhessen a száguldó cirkusz világába, ezúttal a Lotus csapat színeiben.

Ha a tavalyi évét nézzük, akkor az nagyon katasztrófális volt. Rengeteg kiesése, ütközése, balesete volt, melyben legtöbbször ő volt a vétkes fél. Emiatt egy versenyes eltiltást is kapott, amire jó pár éve nem volt példa a Formula 1 történetében. Abban az évben ahelyett, hogy tempójával hívta volna fel magára a figyelmet, inkább folyamatos autótörései miatt vált híressé. Ő lett az első számú fekete bárány a sportág jelenlegi mezőnyében.

Az idei év nem kezdődött valami fényesen számára, még a sebessége sem volt megfelelő egészen Bahrainig, ahol sikerült egy dobogós helyezést elérnie az új kasztnival. Már-már arra lehetett számítani, hogy idén lehiggad, és átgondoltabban fog vezetni, de ehelyett Monacoban megint megmutatta, hogy imádja a roncsderbit. A hercegségben 3-szor törte ripityára méregdrága F1-esét. A Futamon Daniel Ricciárdót találta hátulról telibe, ami miatt ismét komolyan megbüntették, ami egy 10 rajthelyes hátrasorolásban mutatkozik meg Kanadában.

Mi lehet az oka a sorozatos autótöréseknek? Valószínüleg túlizgulja az egészet. Lehetséges, hogy nem megfelelő a koncentrációja sem. Egy Monte Carlohoz hasonló pályán elengedhetelen a folyamatos, és megfelelő figyelem, mert bármelyik pillanatban lehet hibázni, amit a pálya nem tolerál. Ha pedig nem tud úgy koncentrálni mint a nagyok, akkor annak nem lesz jó vége.Talán az is zavarja, hogy a csapattársa Kimi Raikönnen erősebb mint valaha. Ismét egy korábbi világbajnok mellett kell helytállnia, és emiatt komoly nyomás van a vállán. Ezt a nyomást tovább növeli, hogy az autó egészen jól sikerült, amivel meglehetne az esély folyamatos jó szereplésre, amit a 2007-es bajnok meg is tud csinálni. Ponthátrány egyre nagyobb lesz márkatársához képest, amit csak kockáztatással tud csökkenteni.

A sebessége egészen kiváló, és csapatfőnöke szerint még egy nap világbajnok is válhat belőle. Nyílvánvalóan ez a célja, ahogy a többi Forma 1-es pilótának is, de ehhez szükséges az,hogy változtasson a jelenlegi helyzeten. Ha nem teszi, nem csak több baleset, és autótörése lesz még, de a csapata is meg fogja unni, hogy anyagi csőd szélére sodorja őket, miközben az eredmények nem jönnek, és akkor előbb-utóbb elküldik. Harmadik esély nem valószínű, hogy lesz számára az F1-es visszatérésre. Élnie kell a jelenlegi lehetőségével. De hogy tud-e változni, amíg még van esélye rá, azt csak ő tudhatja.

(kép forrása: origo.hu)

süti beállítások módosítása